Angrerett og retur av vare

Angrerett og retur

Her finner du informasjon om vilkårene som gjelder når du ønsker å angre et kjøp eller returnere en vare kjøpt fra Clausen & Keller, forhandler for Medarca i Norge.

For å benytte deg av angreretten må du kontakte og varsle oss innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Før dette har kunden rett til å åpne emballasjen gratis for å kontrollere at og hvordan produktet fungerer innenfor rimelighetens grenser, produktet ikke må brukes, håndteres uforsiktig eller skades. Fristen for angreretten begynner å løpe fra den dagen du mottok hele bestillingen av varen(e) i bestillingen. Produktet må da returneres senest 14 dager etter melding om bruk av angreretten.

Som kunde må du ta rimelige forholdsregler når du returnerer varen, den må være godt pakket og i uendret stand for at du skal være berettiget til refusjon. Vær oppmerksom på at kunden er ansvarlig for returfraktkostnaden Kunden kan måtte betale for et produkts verdifall i den grad det skyldes at kunden håndterer produktet i større grad enn det som var nødvendig for å fastslå dets egenskaper eller funksjon. Eksempler på håndterte varer i større grad enn nødvendig kan for eksempel være et produkt som returneres skittent, mangler manual, originaleske, tilbehør eller som er brukt. Med brukt mener vi at varen er brukt eller brukt utover å bare prøves på (som en retningslinje for hva prøving betyr, kan du ta utgangspunkt i hvordan du ville fått prøve det aktuelle produktet i en fysisk butikk).

Hvordan returnerer jeg varen?

Retur kan kun sendes direkte til adressen nedenfor, som en pakke til vår firmaadresse med sporing eller som en firmapakke. Varen skal være godt pakket inn. Returer som har en ufullstendig returadresse eller som avviker fra å komme direkte til adressen som er oppført nedenfor, kan nektes. Likeledes returer som sendes som rekommandert brev, postoppkrav eller ekspresslevering. Kunden er alltid ansvarlig for returkostnaden og har fullt ansvar for varen inntil den er bekreftet mottatt av oss.

Adresse for retur: Clausen & Keller AS, Hornebergvegen 9, 7038 Trondheim

Informasjon som skal vedlegges produktet i returpakken:
a) Ordrenummer (finnes i ordrebekreftelsen)
b) Ditt navn og kontaktinformasjon
c) Navn og nummer på varene som returneres
d) Årsak til returen

Retur av store varer (større enn en postpakke)

Dersom du som kunde ønsker å returnere en klumpete vare, d.v.s. en vare som overstiger mål og vekt på en postpakke, er du som kunde ansvarlig for returkostnaden. Returfraktkostnaden for store varer er ofte høyere enn for postpakker og kan variere i pris avhengig av varens størrelse og vekt.

Hvor mye koster det å returnere varen min til Clausen & Keller?

Returfraktkostnaden er basert på størrelsen og vekten på varen(e).

Den returnerte varen skal pakkes i originalemballasjen og sendes godt beskyttet. Varen må ikke ha vært brukt eller satt sammen.

Dersom returen er godkjent og komplett, vil kjøpesummen bli refundert til deg innen 14 dager fra den dagen vi mottok returen. Forutsatt at ditt angrete kjøp/retur er godkjent. Dersom returen ikke blir godkjent vil du få beskjed om dette via e-post.

Hvis du ønsker mer hjelp eller informasjon angående kjøpet du angrer på, vennligst kontakt kundeservice.

Refusjon

Tilbakebetaling skjer normalt innen 3–5 bankdager, dog senest 14 dager etter at Medarca mottar meldingen om bruk av angreretten. Kunden kan imidlertid måtte vente til varene er kommet igjen eller til kunden har fremlagt bevis på at varene er returnert, avhengig av hva som inntreffer først. Fra beløpet som refunderes har Medarca imidlertid rett til å trekke fra et beløp tilsvarende verdifallet i forhold til varens opprinnelige verdi dersom denne verdinedgangen skyldes at kunden har brukt eller brukt varen til en større grad enn det som er nødvendig for å fastslå egenskapene og funksjonen eller ikke sendes i produktet komplett med alt tilbehør.

Dersom du har valgt faktura som betalingsmåte, vil den bli kansellert. Hvis du allerede har betalt fakturaen din, vil Clausen & Keller om kort tid kontakte deg for refusjon. Har du betalt med kort eller avtalegiro, vil pengene bli refundert til samme kort/konto som du oppga ved kjøp.

Klage

Hvis du ønsker reklamere for en vare kjøpt hos oss, må du varsle vår kundeservice via e-post: service@ck.no eller telefon +47 73 53 33 00

Mer informasjon om hvordan du kan reklamere på varen din finner du i våre vilkår og betingelser på nettsiden under avsnittet "Reklamasjon og retur". Klikk her for å lese våre kjøpsvilkår.

Dokumentet ble sist oppdatert: 15. april 2024